Rabu, 28 Ogos 2013

SAMBUTAN AIDILFITRI


Majlis sambutan Hari Raya Aidilfitri 2013 peringkat sekolah telah diadakan pada  hari Sabtu 24 Ogos 2013 dengan  meriahnya bermula jam 8.00 pagi hingga 10.30 pagi . Semua warga SKSD menjamu selera dengan juadah yang disediakan. Terima kasih kepada semua yang terlibat dalam menjayakan sambutan hari raya pada tahun ini. Insyallah panjang umur, berjumpa lagi di tahun hadapan.

MARHABAN KELAS KE KELAS

Marhaban di Tahun 5

Marhaban di Tahun 6

Marhaban di Tahun 1

Marhaban di Tahun 2


Marhaban di Tahun 4

Marhaban di Tahun 3

PERTANDINGAN LAGU RAYA & PATRIOTIK
ANTARA KELAS

Sebelum pertandingan dimulakan......
Rasa dulu kuih raya ni....

 Jadilah tangan yang di atas dengan mencari, memiliki, dan memberi harta. Milikilah hati yang cerdik dengan mencintai syurga tanpa meminggirkan dunia !

semua ok....pertandingan boleh dimulakan sekarang...

  Senyum dan salam adalah budaya hidup dalam syurga. Penghuni syurga sentiasa tersenyum dan saling memberi dan menjawab salam sesama  mereka. Jika kita ingin memasuki syurga di akhirat nanti, marilah amalkan cara hidup ahli syurga di dunian ini, Senyum dan sebarkan salam !

Persembahan oleh Tahun 3

 Tahun 6 dengan persembahan mereka

JAMUAN RAYA...




  Batu dengan batu disatukan dengan simen. Kayu dengan kayu disatukan dengan paku. Hati dengan hati disatukan dengan iman. Hati manusia hanya dapat disatukan oleh Allah swt.


 Sambil makan dihiburkan dengan irama kompang
  Antara juadah untuk para guru

Al-Hamdulillah....rezeki kurniaan Allah.

Ucapan al-hamdulillah setiap kali kita mendapat nikmat, sebenarnya lebih bernilai daripada nikmat itu sendiri. Apabila kita memuji Allah atas nikmat yang sedikit, Allah menjanjikan datangnya nikmat yang lebih banyak. Lalu.....al-hamdulillah, kita akan mencambahkan lebih banyak Alhamdulillah !

Selamat Hari Raya Aidil Fitri
Maaf Zahir & Batin






Tiada ulasan: